Husmor

Idag har jag fått ett sånt där ''husmorsryck''
Bakar banankaka och gör eget supergott äppel och päronmos!

Tänkte dela med mig av ett par recept.
varav ett jag fått utav en kompis , hoppas du inte misstycker Jenny :=)

Banankaka: 1 dl socker
                       1 tsk vanlijsocker
                       2 mosade bananer (mogna)
                       50 gram smält smör
                       1 dl grädde
                       1 tsk bikarbonat
                       2 tsk bakpulver
                       2 dl vetemjöl

Rör ihop de torra ingridienserna för sig blanda sedan allt i en bunke. Smör och ''bröa'' en avlång form.
Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 40 min.

Äppel&PäronMos

Skär ett äpple och ett päron i klyftor. Koka dem sedan i en halv dl vatten tills de är mjuka.
Mixa och tillsätt en halv tsk vaniljsocker.

Klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0