Stor tjej

Bvcbesöket gick utmärkt!
Så här ser Ingrids vikt och längd ut vid 1,5 års ålder. Vikt 14200 gram. Längd: 90 cm 47,5 cm i huvudmått.
Alltså 2,5 över "normalkurvan" på längden och 2 över på vikten. En stor tjej med andra ord.

Bvcsköterskan var så rolig idag. Hon undrade hur  Ingrid kan vara så stor vid 1,5 år ålder när jag är så liten och finlemmad. Hon har en far också  sa jag. Han både lång och stor så det har naturliga förklaring i det.


Nu ska jag koka en kopp te och fortsätta plugga.

Ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, 90 cm, då är hon riktigt lång! Men vikten ser jag inte för du verkar ha halkat lite på tangentbordet! =)



Ska bli spännande att se hur lång Lily har blivit, vi ska till BVC på fredag. Hon väger ungefär 12 kilo vet jag, men längden har jag ingen aning om.

2010-02-16 @ 22:19:44
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, men då är hon ju proportionerlig på vikt och längd och det är ju huvudsaken. Tänkt om hon hade varit 79 lång och vägt 14 kg! =D

Jag tror att Lily kommer att vara ungefär som Ingrid är nu när hon är 2 år, om hon följer sina kurvor. Och det är ju inte speciellt stor skillnad på en 1,5-åring och en 2-åring. Lily är då lika stor som en del 2-åringar på hennes dagis. Så om man ställde dem bredvid varandra tror jag inte att man skulle tycka att Ingrid var speciellt mycket större.

Det som är skönt när man har en unge som ligger över kurvorna är ju att man aldrig behöver oroa sig för att de inte äter tillräckligt och så. Måste vara jättejobbigt att ha ett barn som inte går upp ordentligt i vikt.



2010-02-17 @ 09:01:36
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0