En riktig vän


Idag har jag träffat  min allra äldsta barndomsvän som jag träffade när jag gick på Esuela Sueca i Spanien. Vi har känt varann i snart 12 år.

Vi träffas inte ofta. Men det känns alltid som det var igår vi sågs sist. Vi har alltid så mycket att prata om fastän vi inte har så mycket gemensamt. Jag har barn  och hon pluggar fortfarande. Josephine som hon heter.( samma namn också, otippat!)  har alltid varit jätteförstående och varit en av de få vänner som har stannat kvar efter jag fick Ingrid. Dom flesta försvann. Det gör egentligen inget. Man vet vem man kan lite på i vått och torrt.

Jag känner alltid ett starkt vemod när vi lämnar varandra där på perongen efter fikat för jag vet att det kommer dröja ett bra tag sen vi ses nästa gång. (Hon bor i Finland) Håller tummarna att hon och Anton flyttar hit efter studierna och bosätter sig nära mig och J.









Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag har faktiskt gjort designen själv. Det är dock inget jag är bra på, utan jag sitter liksom och läser mig till varje steg! =) Men jag ska göra en ny snart för jag är så less på den. Dessutom blir det kapad på vissa skärmar och då är det inte så snyggt! =)



Har du bott i Spanien?

2010-10-11 @ 10:35:42
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0