Recept

Äntligen har jag tagit mig i kragen och nu ska det allt bli fler inlägg framöver!

Idag har vi haft en sån här fantastiskt skön och avkopplande lördag. Ingrid har spenderat hela dagen hos m & m så vi har kunnat fixa och dona här hemma och även tagit en jättemysig fika på ett café i närheten! Det ni! Inte dålig för att vara två rätt så stressade småbarnsföräldrar.

Till middag så gjorde vi en god maträtt nämligen:  Fläskfilé med curry och banan
 jag gjorde allt på frihand (som vanligt)  så det blev på höft. Men bra blev det och med ett trevligt rött vin smakar maten ännu bättre.

Fläskfilé (skuren i tunna skivor)
lök (finhackad)
paprika (tunna strimlor)
champinjoner
lite soya (svampsoyan)
några matskedar cremefraishe
3 dl grädde
2 tsk curry
havssalt
svartpeppar(helst från kvarn)
en banan (skivad)
lite margarin till stekningen.

bryn fläskfilén så att den får lite färg salta och peppra. Bryn samtidigt lök, paprika, champinjoner i en annan stekpanna  och stänk på lite soya, salt och svartpeppar.
häll på några msk cremefraishe. och låt puttre i tio min på svag värme.
Under tiden koka basmatiriset och sätt på ugnen på 225 grader ( helst varmluft.)
Vispa grädden och häll på curry.
Lägg fläskfilén och grönsaker samt banan i en form och häll på grädden.
In i ugnen i 30 min eller tills grädden börjar få ett tunt skinn då är det dags att ta ut den.

Servera med ris och en sallad

Smaklig Måltid !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0