Sjuklingen

Ingrid har de senaste dagarna varit jättesjuk i streptokocker typ (från helvete)
Jag tror inte att man kan beskriva det bättre än så.
Hon har varit så sjuk så jag till o med ringde 112 häromdagen, ( ja ni läste rätt)
Dit ringer man bara i akutfall. Jag vet. Men Ingrid hade över 40 graders feber och var helt borta i några minuter. Jag fick panik och bara slog numret. Som tur var fick jag prata med en snäll sjuksköterska som snällt förklarade att så här är det att ha småbarn. De blir sjuka. Får feber. Inget konstigt alls.

Kände mig lugnare och hon gav oss tipset att tappa upp ett svalt bad till Ingrid och ge henne en isglass.
Det funkade och hon kvicknade till och febern sjönk ner till 39 grader.


Våra ängel har aldrig varit  så här sjuk och aldrig blivit tvungen att ta penecillin. Så när hon var hos doktorn häromdagen som tittade i halsen och konstaterade streptokocker men sa iallafall att i vissa fall kan kroppen läka ut det av sig självt och det är faktist vad som hänt.

Idag har febern börjat gå ner så smått. Utan penecillin såklart.
Trodde aldrig att hon skulle bli bättre utan antibiotika men idag märkte vi en tydlig skillnad. Febern är nere till 37,8 hon har fortfarande vrål ont i halsen och vill inte äta speciellt mycket. Men saft går ner, och piggelin såklart.
Imorgon vi pröva att gå ut.

Dock är det j som får vabba. Jag har varit hemma idag. Men jag måste till jobbet imorn är fortfarande relativt ny och på provanställning som jag inte får glömma bort.

Nu sover hon och hela lägenheten är fyllt av att fantastiskt lugn.


Ha en skön kväll snart knackar helgen på dörren!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch, vad obehagligt! Måste vara jättehemskt när febern blir sådär hög. Skönt att det börjar bli bättre!

Kram

2010-10-14 @ 22:16:41
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0