Måndag i Nanjing

Idag har vi haft en ganska  och skön dag här i Nanjing.
Eller så lugnt det kan bli i en stad med 7-8 miljoner invånare.
Jag och Ingrid och Ingrids farmor spenderade förmiddagen på en stor lekplats i stan. Det är andra gången vi är där med Ingrid och det är verkligen ett toppenställe. Idag var det riktigt soligt och varmt ca 18-20 grader så medans Ingrid och famor lekte satt jag i solen och läste en bok.
Jag tycker mycket om Nanjng och gillar verkligen att människorna är så äkta och prestigelösa. Här finns inget att skämmas för, lite så är mentaliteten.
Häromdagen när vi åkte taxi såg vi en kvinna som helt oberört tvättade sitt hår på gatan fast hon med all säkerhet hade vatten inne. Sånt gillar jag med Nanjing alla överaskningar  och alla oförutsedda saker man stöter på.
Staden har byggts upp och byggs fortfarande upp i ett otroligt tempo.
Men så mycket av det "gamla Kina" finns fortfarande kvar och var du än vänder dig i Nanjing behöver du inte leta länge efter att få något i magen. Här finns verkligen allt i matväg. Maten på gatan är enligt J den allra bästa och oftast är den otroligt fräsch och inte alls så smutsigt som man kan tro, maten här är genuin och det finns något bakom varje hörn som är värt att utforskas. Det älskar jag med Kina.
Och med de orden säger jag Godnatt då det är midnatt här i Nanjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0