China

Vi har länge gått i "Kina tankar" och drömt att få prova livet i magiska landet i Öst.
Nu har vi gjort det möjligt och den 25:e oktober reser vi till Nanjing hela lilla familjen. Förutom Buffy som blir tvungen att stanna hemma.

Vi kommer att bo Nanjing. Jag ska jobba extra som engelskalärare men mitt största fokus kommer att vara att lära mig tala kinesiska och J ska jobba.

Jag tror inte Ingrid kommer få det ett dugg tråkigt. Farmor och farfar kommer leka konstant henne och det finns typ 1 000 000 saker att göra i Kina för småbarn.


Nanjing är en mysig storstad med bara 6-7 miljoner invånare.
Staden är hela 2 000 år gammal och har en mäktig historia bakom sig.
Men är faktist känd som Kinas allra säkraste stad att bo i.
Det mest troliga är att jag kommer föda barn i Nanjing vilket känns " sådär "

Nu ska vi iallafall fokusera på allt positivt med flytten och vi kommer inte att stanna förevigt. 6 månader räcker bra till att börja med!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0