Vecka 30

Då har man passerat vecka 30. Närmare bestämt igår.
7 veckor kvar till bebisen e startklar. Men jag hoppas innerligt att bebisen vill stanna kvar ytterligare några veckor. Mitt Bf datum är 26 mars.

Nu händer det en massa i magen. Dom senaste två veckorna från 28-30 har det varit hur lugnt som helst. Så lungt att jag åkte in för att kolla så allt stod rätt till och det gjorde det som tur var. Men den senaste veckan har det blivit full rörelse i magen.

Magen är för övrigt inte alls lika stor och bred som med Ingrid. Mycket mindre. Men ligger precis på normalkurvan. En väldigt fin mage om jag får säga det själv.:)

Ställde mig på vågen imorse och såg att jag precis gått upp 10 kg. Nu är det slut på detta småätandet för jag vet hur mycket man lägger på sig de sista 10 veckorna..

Kan ju passa på att nämna att jag köpte en sista vagn till Ingrid igår som prompt ska sitta i vagn till dagis.
Det blev en Brio Sitty i färgen mörk lila och svar. köpte den på Babyland. Jag måste säga att jag är helnöjd med köpet. Snygg stilren och praktisk vagn utan en massa onödiga krusideller. Lätt att köra med fyra stora däck. En riktigt bra sista vagn för vagnälskare.

Snart dags att bestämma vilken vagn bebisen ska få spendera sina första år i. Det lutar åt en Bugaboo. Är urbota trött på att se alla springa runt med Bugaboo i Stockholm men jag måste ändå hålla med bättre vagn får man leta efter!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0